06-07-11

Vlaams Belang

De voorbije dagen en weken heb ik bewust niet gereageerd op de diverse nieuwe luikjes van het "teloorgang van het Vlaams Belang" verhaal. Het is waar dat ik al lang eigenlijk met minstens één voet buiten de partij sta, en dan is het eigenlijk een beetje onkies om me te blijven bemoeien van de gang van zaken.

Voor alle duidelijkheid: ik sta met één been buiten de partij, maar ik verloochen niets van mijn politieke ideeën. Ik blijf een consequente, rechtse  Vlaams-nationalist. Indien ik mij op de zijlijn bevind, is dat deels omdat men mij daar gezet heeft en deels omdat ik mijzelf daar zet omdat ik het niet eens kan zijn met de gang van zaken. Ik beschouw de recente politieke evolutie van mijn partij - gesymboliseerd door het politiek uitschakelen van Marie-Rose Morel, het misprijzend buitenwerken van Karim Van Overmeire en Bruno Stevenheydens, het onaanvaardbare ontslag van de Gentse dissidenten en last but not least het gedegouteerd opstappen van mijn vriend Koen Dillen - als dramatisch. "C'est pire qu'un crime, c'est une faute." (Fouché)

Enkele weken geleden maakte ik een uitzondering op mijn stilzwijgen door op te treden als "advocaat" van de Belfortploeg, toen die mensen voor een tuchtrechtbank van de partij moesten komen. Ik deed dat uit loyauteit en dankbaarheid tegenover de betrokkenen, mensen met ongetwijfeld gebreken zoals iedereen, maar mensen waar ik politiek mijn hand voor in het vuur steek en waarvan ik kan getuigen dat ze qua verdiensten en inzet torenhoog uitsteken boven àlle leden van de tuchtrechtbank samen, en trouwens ook boven bijna àlle leden van het Partijbestuur. Wat men de Belfortploeg verwijt is trouwens maar klein bier in vergelijking met de politieke schade die het huidige Partijbestuur aanricht: door de systematische "kaltstellung" van ieder die niet naar de pijpen van de Antwerpse gemeenteraadsfractie danst.

Bij die uitschakeling van andersdenkenden worden dikwijls middelen ingezet die zonder meer politiek en menselijk onaanvaardbaar zijn - vooral door mensen die naar de buitenwereld steeds het "schouder aan schouder" prediken, maar ondertussen de handlangers uitsturen om het vuile werk te doen.

Ik heb dat trouwens zelf ook ondervonden, herinner me nog al te goed de valse mails (compleet met Hitlergroet!) die vanuit de Antwerpse kringen aan de pers werden aangeboden - één van de betrokkenen werd inmiddels door het Partijbestuur voor zijn judaswerk beloond met een schitterend bestuursmandaat. Ik herinner me ook nog hoe twee Antwerpse Vlaamse Parlementsleden in 2009 werden uitgestuurd om overal, zelfs tegenover wetstraatjournalisten, de boodschap te verkondigen dat Marie-Rose helemaal niet ernstig ziek was en zich maar wat aanstelde om stemmen te vergaren. Ik herinner me de pré-campagne voor de recentste Europese verkiezingen waar we in heel het land enthousiaste meetings konden houden - behalve in Antwerpen waar een strikte "no go area" was uitgeroepen. Ik herinner me de karaktermoord-stukken van Bart Brinckman in De Standaard, zoals iedereen in het perswereldje weet rechtstreekse weergaves van de tafelgesprekken van een Antwerpse coryfee...

Maar om tot de grond van de zaak te komen: De Belfortploeg werd dus uit de partij gezet, officieel omwille van het in de pers uitdragen van interne meningsverschillen. Gisteren werd echter ontegensprekelijk bekend (via de linkse site www.apache.be , een stuk van de al even linkse journalist Tom Cochez) dat de voorzitter van het Vlaams Belang zo zijn eigen kanalen heeft om in de bevriende pers af te rekenen met dissidenten. Zijn - op partijkosten méér dan vorstelijk betaalde - muze Johan Sanctorum wordt ingezet om (weliswaar onder schuilnaam) in 't Pallieterke de lof te bezingen van Bruno Valkeniers en te spuwen op de Marie-Rose Morel's, de Frank Vanhecke's, de Francis Van den Eynde's... van deze wereld.

Wat mij betreft, ik heb er mijn buik van vol. Ik weet uit goede bron dat de Antwerpse gemeenteraadsfractie niets liever vraagt dan me te zien vertrekken uit de partij. Tot nu toe gunde ik ze dat niet, er zijn aan de basis nog teveel mensen die ik respecteer (en er zijn trouwens aan die basis ook nog veel mensen die mij kennen en respecteren). Bovendien is het minstens evenveel mijn partij als de hunne.

Maar er komt een dag dat teveel effectief teveel wordt.

Het lijkt mij zonneklaar dat de regels die golden voor de uitsluiting van de Belfortploeg nu ook moeten toegepast worden op Johan Sanctorum, en vooral op zijn opdrachtgevers, minstens de partijvoorzitter, misschien het partijbestuur - met als zeer verzwarende omstandigheid dat er zeer grote bedragen partijgeld werden in geïnvesteerd. Komt er eerstdaags een tuchtcommissie? Of geldt voor Antwerpse gemeenteraadsleden niet wat voor Gentse gemeenteraadsleden geldt? Mag een vorstelijk betaalde partijmedewerker verklaren dat hij trouwens ook voor de N-VA schrijft en tegelijk partijgenoten aan  de schandpaal nagelen?

Wat mij betreft, ik verwacht tegen 11 juli - allicht tegen beter weten in - een klaar en duidelijk signaal. Bijvoorbeeld en om te beginnen excuses aan de Gentse dissidenten en de herintegratie van de Belfortploeg in de partij. Het is nu genoeg geweest. De almacht van Antwerpen op heel de partij is een slechte zaak. Want ik zou gerust kunnen leven met dit kleine incident, mocht dat niet het zoveelste in een lange, lange rij zijn, mocht inmiddels de politieke relevantie van mijn partij niet gedecimeerd zijn door mensen die niet met het partijbelang en met ons ideeëngoed maar vooral  met hun eigen macht en navel bezig zijn.

Indien dat signaal er niet komt geef ik principieel mijn lidmaatschap en dan uiteraard ook mijn erevoorzitterschap terug. Ik neem aan dat ook daarop hier en daar champagne zal geschonken worden - het weze maar zo. Ik ben overigens niet van plan mijn ontslag in de media nog verder toe te lichten, er zijn al wonden genoeg geslagen.

Eén zaak kan niemand mij afnemen: ik was zeven jaar lang de nauwste medewerker en vertrouweling van Karel Dillen - hij was het die mij daarna tot zijn opvolger benoemde en voor 12 jaar voorzitter maakte van een partij die radicaal maar edel was, onbuigzaam maar hoffelijk. Met die partij hebben we geschiedenis geschreven: wij hebben de immigratie- en criminaliteitsproblemen uit de taboesfeer gehaald, wij hebben als énigen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte gelanceerd. Dat hebben we enkel gekund door de onbaatzuchtige inzet van tienduizenden idealisten in heel Vlaanderen. Aan die mensen betuig ik bij deze mijn oprechte dankbaarheid - en mijn onwrikbare trouw aan alles waar wij samen voor gestreden hebben.

 

 

16:17 Gepost door Frank Vanhecke in Actualiteit | Permalink | Commentaren (61) |  Facebook |

Commentaren

Frank,BOENK OP wat je daar zegt!!!!!!!!!!

Gepost door: Peter De vos | 06-07-11

Tot ziens Frank.
Je hebt de partij de jongste jaren genoeg schade berokkend.
Opstappen is het beste wat je voor de partij kan doen.
Eindelijk gedaan met de sabotage van uw kliek.

Gepost door: Frank S | 06-07-11

oh ja, ga je nu ook je vertbetaalde mandaat terug geven aan de partij? Of ben je niet zo consequent?

Gepost door: frank s | 06-07-11

Frank, stop gewoon volledig met politiek. Iemand met uw klasse & capaciteiten kan zijn energie veel beter in iets anders stoppen.

U bent meer dan 10 jaar een uitstekende voorzitter geweest, het is zielig om te moeten vaststellen dat het VB nu niet meer is dan een marionettenpartij van FDW.

Eens kijken hoe de partijslaven zullen reageren, die op iedereen kritiek hebben maar niet op "den baas en zij gevolg"...

Gepost door: Filip | 06-07-11

Frank,

Dit is pure onversneden chantage op aansturen van Cochez. Iets wat al langer gist want U hebt pro forma al lang de partij verlaten. Onze grootste vijand geeft U wat hij wenst EN U gelooft hem nog volledig ook. Ik lees het Pallieterke en ik heb die indruk niet, nooit gekregen. Er werden correct onversneden commentaren geschreven die niemand ontzagen. Koen Dillen zal dit kunnen beamen als mede-auteur van 't Pallieterke. Ik heb trouwens wel stukken gelezen van Koen, die ronduit een andere voorzitter suggureerde.

U plaats hier een genadeloze aanval. Jammer maar helaas net op het moment dat Vlaanderen meer dan ooit een partij nodig heeft die de richting wijst waar Vlaanderen moet gaan gebruikt U dit om finaal een torpedo uit te sturen. Morgen zegt de nva ja of nee op Di Rupo's nota. Morgen weten we of we geschorven worden ja dan neen. Morgen zullen de kranten volstaan met Uw uithaal en zullen alle mensen vergeten dat er een atlernatief is voor de Belgische knoeiboel.

Bedankt Frank.

Het ga U goed. U mag van mij beschikken.

Gepost door: km | 06-07-11

Iedereen die hem ooit ontmoet heeft, weet dat Bruno Valkeniers een onvoorstelbare loser is. Een deurmat van de Antwerpse leiders. Wanneer houdt dié man eindelijk de eer eens aan zichzelf?

Karine

Gepost door: Karine | 06-07-11

Vlaams Belang een 'alternatief voor de Belgische knoeiboel'? Nooit een grotere knoeiboel en smeerlapperij gezien dan het Vlaams Belang van de laatste paar jaar. Geen enkel middel ter eliminatie van interne 'vijanden', dissidenten en goed meenenden die recht in hun schoenen staan, is geschuwd. Aan de lijst van Frank kunnen moeiteloos nog tientallen andere smerige wapenfeiten worden toegevoegd. Een rode draad in dit geheel : altijd achterbaks, gemeen, met de steun van heel louche figuren in en rond de partij. Een misdaaadorganisatie kan er een puntje aan zuigen.

Frank, wees zeker dat er duizenden met je zullen meevoelen de dag dat je weggaat. Maar niet iedereen zal zwijgen. Ik hoop dat je daar begrip voor opbrengt.

Jan

Gepost door: jan | 06-07-11

Frank, het is jammer dat iemand die zich zo lang voor de goede zaak heeft ingezet, de partij nu gaat verlaten. Maar in ieder geval geeft het de goedmenende Vlaams Belang-mandatarissen de kans om eindelijk terug aan politiek te doen zonder dat hun werk gesaboteerd wordt door de voortdurende aanvallen van interne malcontenten. Tom Cochez zal een andere bron moeten zoeken voor zijn halve waarheden en hele leugens over de partijwerking.

Gepost door: VB'er | 06-07-11

Frank
Start een nieuwe Vlaams-nationalistische partij en haal de vernieuwers,dissidenten,malcontenten, enz. aan boord. Succes gegarandeerd als u blijft vasthouden aan de Vlaams-nationalistische ideeën, als u het Vlaams Belang verlaat, wie gaat er dan nog keihard opkomen voor de vlamingen en diens mening?
Dolgraag zou ik mijn land(vlaanderen niet belgië) in al zijn pracht en glorie hersteld willen zien.
U, samen met Koen Dillen,Francis van den eynde,enz bent in de mogelijkheid gesteld om een oplossing te bieden aan de vlamingen. Geef ons de keuze om op een partij te kunnen stemmen die werkelijk voor de vlaming opkomt, zonder rond de pot te draaien of stroop om de mond te smeren, maar direct en zoals u zelf zegt consequente standpunten en meningen heeft.
met respectvolle groet

Gepost door: sigurd | 06-07-11

Frank, ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden in de partij ondanks alles wat er de laatste jaren gebeurd is...ik had verwacht dat je al eerder je ontslag zou indienen...en echt, ik steun je hier in volledig! Je hebt groot gelijk dat het nu lang genoeg heeft geduurd en dat je er nu mee wil stoppen uit principe! Trek je niets aan van wat enkele 'malcontenten' hierboven negatief over je zeggen, ze zijn je energie niet waard! Doe liever wat Sigurd hierboven zegt en richt je eigen partij op samen met Koen, Francis enz...DAN zal het BV nog veeeeel meer stemmen verliezen, dan hebben de mensen een alternatief voor het VB, een nieuwe partij, zonder de intriges en de leugens en de egotrippers die er nu aan het roer staan van VB...mijn stem heb je!
Groetjes Lesley

Gepost door: Lesley Denys | 06-07-11

Die nieuwe partij mag er zeker ook komen ja. En wees maar zeker dat er een draagvlak voor is.

Grootnederlandse groet van een nog altijd radikale Vlaming.

Gepost door: Filip | 06-07-11

Beste Frank,

Het zoveelste zwaargewicht weg uit dezelfde partij, dat belooft! Misschien geen slecht idee om de partij te laten herdopen in naam van Antwerps Belang? Bruno zal het misschien nog een goed idee vinden, zijn fratsen kennende....

Ach, trek het je niet aan. Het VB is min of meer een puinhoop geworden die stillaan het nulpunt bereikt heeft en de ooit grootste partij van Vlaanderen zal zich verder uitzetten in een select clubje pottenstampers, niet meer dan een laaggevallen en obscure caféclub zeg maar.
Spijtig, maar het zij zo!

Veel succes in de verdere uitbouw van uw ambities.

Met welgemeende groet.

Gepost door: Martin Evenepoel | 06-07-11

Frank,

Persoonlijk vind ik het jammer dat je op deze manier verder gaat.Zoek niet steeds de schuld bij anderen maar kijk ook eens in eigen boezem.Je optreden in "Goedele" vond ik persoonlijk ondermaats.
Met alle respect voor je vrouw,maar wordt de volgende aflevering een bekentenis van meer dan vijf jaar geleden?Het is wat het is.Jammer!

Gepost door: Roger | 06-07-11

Idd Frank, richt een nieuwe partij op. VB is dood. Wie geloofd die mensen nog. Jaren lang een stem uitgebracht op VB, maar wat voor een zooitje is met dat nu geworden! Valkeniers was de man die VB nodig had, zei m'n. De grootste vergissing ooit voor VB...

Gepost door: Dave | 06-07-11

Beste Frank
daar de partij nu verworden is tot een zootje FDW-jaknikkers en blauwe poenscheppers, zal ik het woord erevoorzitter maar
niet meer gebruiken zeker ?
En ik heb te veel respect voor u en erevoorzitter zijn van zoiets, past niet voor een gentleman als uzelf.

We hebben je een tijdje gemist, maar wauw wat een heroptreden !
Dit stond echter allemaal in de sterren geschreven.
Men zal er alles aan doen om u ook buiten te krijgen en dat weet u zelf ook wel.
De volgende zal dan Jurgen Ceder zijn, deze zeer intelligente en integere man, zal hun ook een doorn in het oog zijn.
En dan wordt het rijtje wel zeer lang : Karim Van Overmeire, Bruno Stevenheydens, Francis en zijn medestanders in Gent,
Koen Dillen enz. Zeer waardevolle mensen welke de partij mee hebben groot gemaakt.

De nog resterende partijbonzen kunnen dan een kloosterorde stichten "De lemmingen".
Met het grooooote boegbeeld FDW als Sinte Lemming.
Hun motto zal zijn : "hand in hand en één front, met ons kl... in de afgrond".
Sorry voor mijn taalgebruik.

Een nieuwe partij stichten, zou inderdaad het beste zijn.
Met als partijpunten : Vlaamse onafhankelijkheid,
het beëindigen van het huidige nefaste vreemdelingenbeleid en oog voor echte groene en sociale punten.
Mijn stem heeft u.
Want het valt nog af te wachten wat de NVA gaat doen met die, voor elke Vlaamse Nationalist, onverdedigbare
punten van de Di Rupo-nota
Indien ze dit goedkeuren, verwordt de NVA tot de Volksunie van (leve België Schiltz).
Kuren ze dit echter af, dan verdienen ze respect.

Het ga u goed !
Mvg
Bruver

Gepost door: bruver | 07-07-11

Bedankt voor al wat ge als voorzitter hebt gedaan, ik heb wanneer ik kon op u -en MRM trouwens ook- gestemd.
Mijn sympathie en medeleven voor wat ge hebt meegemaakt op persoonlijk vlak.
Loop naar de pomp met uw sabotage, verbittering, wraakzucht en verontwaardiging.
Als ge niet akkoord zijt met de lijn die uw partij -Antwerpse kliek of niet- volgt, dan legt ge u er bij neer ofwel geeft ge uw mandaat terug en stapt ge het af.
Het gaat u en de andere 'verontwaardigden' goed.
Tot nooit meer.

Gepost door: Rob uit Limburg | 07-07-11

Enkele maanden geleden kwam een vriendelijke dame langs met hernieuwde lidkaarten. We hebben haar moeten ontgoochelen en dit met de nodige argumentatie. Het antwoord was dat ze ons begreep en dat ze zelf vol twijfels zat. Dit is wat men aanricht met de partij en vooral met vele militanten en sympathisanten.

Gepost door: Dirk en Myriam | 07-07-11

Ik herinner me het enkele jaren ontkennen van een relatie, met het oog op een Europees mandaat. Ik herinner me een ATV uitzending met daarin Bart De Wever en Filip De Winter waar werd gepalaverd over het pas naar Vlaams Belang overgestapte ex-NVA lid, Marie-Roos Morel, en daar zeer hoffelijk door Bart De Wever over Morel werd gesproken, viel daar het woord hoer niet? Ik herinner mij de promotie voor zijn zelf geschreven boeken van Karim van Overmeire in de bladen van het Belang. Ik herinner mij de reisjes van de nu afvalligen om ergens ter wereld het rund te gaan bestuderen (of wat voor nutteloosheid het ook geweest mag zijn.) Ik las de reizen van Frank op zijn web en vroeg me af of hij op die momenten onze belangen niet moest verdedigen in het Europees parlement. Ik herinner me dat Antwerpen, de vechtstad, de bakermat was van het Vlaams Blok en door de Antwerpse inzet, als een sterk paard, de overige provincies in zijn opmars meetrok. Ik herinner mij dat de resultaten in Gent, tijdens die opmars, steeds beneden de verwachtingen bleven.
Ik door inzet van Antwerpen ontvingen de afvalligen royale parlementswedden, die dankbaar werden aanvaard en zullen geen armoe-pensioentjes volgen.
Het Belang heeft nooit zijn programma verraden, misschien doen de nieuwe nva-mandatarissen (ex-Blokkers) dit wel als ze in de zetels van de NVA in Brussel zetelen.

Gepost door: Inge | 07-07-11

Ik herinner me vooral: laat het Prinsenvolk niet ondergaan in haat, BROEDERTWIST en schande!

Gepost door: inge | 07-07-11

Frank,
dat je het bij het VB nog zo lang hebt uitgehouden met alles wat ze jou en Marie-Rose (en vele anderen die zich zo hard hebben ingezet voor de partij, cfr Francis, Koen...) hebben aangedaan, verdient bewondering.
Ook al heb ik jaren voor het VB gestemd (tot de laatste verkiezingen toe), toch zeg ik nu: je bent te goed voor die partij, ze verdienen je niet....
Aan het VB zeg ik: doe zo aub verder, en verlies al jullie kiezers aan de NVA...de NVA én Vlaanderen zullen hier goed bij varen!!
vriendelijke groet,
nathalie

Gepost door: nathaie | 07-07-11

Frank,
Ooit zei Uw lief moederke, Emmatje, over U: " 't is zukke broave joeng"...èn ik geloofde Haar, zèlfs nog véle jaren nadien. Helaas zijn er nare dingen gebeurt in de "hogere regionen" van onze dierbare partij waarbij het "gewone voetvolk" het slachtoffer werd van spotternij door politieke tegenstanders.
Door de vuile was te laten breed-uitsmeren in de media zijn àlle "grote deugden" dat U vergaart had in die 12jaar...zo-maar in één veeg in de huishoudafvalzak terecht gekomen. (spijtig hoor)
Daarom zeg ik overtuigd: "Salut en de kost, en de wient vanuut de kant woa da de Bruggeliengn stoan."
Fikken uut Zeebrugge.

Gepost door: Victor Van Vosselaer | 07-07-11

Beste Frank,

Volg gewoon je intuïtie en vooral je hart!
Dan gaat het je altijd goed!
Tijd om overbodige ballast af te werpen!

Gepost door: san | 07-07-11

Vlaamse adel bestaat dus écht.
En dat is wat anders dan lakeien van Laken.
Proficiat Frank, maar blijf op post in Europa, jij houdt er tenminste het imago van de beschaafde Vlaamse doorzetter hoog... edel en moedig net als je Roosje. Jullie zijn een voorbeeldkoppel, over de dood heen.

Gepost door: eerlijke vlaming | 07-07-11

Frank,

wat U nu doet vind ik écht laag bij de gronds. Zoals Fikken hierboven schreef
salut en de kost, en de wind vanachter.

Gepost door: Toon Masscho | 07-07-11

Kameraad Frank ,
Mijn hart ligt op mijn tong en dat konden (kunnen) zeer weinigen apprecieren , niet in het Vlaams Blok , niet in het Vlaams Belang.
de 'kaltstellung' van mensen is NOOIT een probleem geweest , niet nu en niet in het verleden.
Ik denk hier vooral aan Kameraad Xa4 maar ook nog wel aan enkele anderen.
Niemand reageerde hier tegen en onze toenmalige kritiek die nu tot overmaat van ramp waarheid word , is steeds weggelachen en tot onzin en ver gezocht geklasseerd.
U weet dat ik een zeer trouw en idealistisch mens ben .
Trouw aan mijn ideaal en verleden ( nooit aan 'een partij' ) hopend op een betere toekomst voor ons eigen volk.
Dat mensen die vele duizenden euro's per per maand verdienen (door een mandaat dat ze van de kiezer en basismilitanten hebben gekregen) ons meesleuren in een dramatische malaise is ronduit vernederend , een militant zou van veel minder moedeloos van worden .
Het grootste gevaar is niet zozeer dat 'top politici' elkaar persoonlijk bekampen, maar het ondergraven van het politieke idee en de basis ideologie.
Het verspreiden van liberale ideeen die de grootste vijand van het volksnationalisme zijn , is het grootste drama om dan nog maar te zwijgen over die andere 'stellingen ' waar ik in 1994 al over gevallen ben , U weet wel , de tijd dat U de brieven van de partijvoorzitter beantwoorde.
Ach Frank het doet pijn voor 'stomme kloten' (niet mijn woorden) zoals ik.
Arm Vlaanderen .
Hou Zee Frank.

Gepost door: Jan De Beule | 08-07-11

De Winter en Annemans hebben de partij kapot gemaakt. De kiezer kan daar niet streng genoeg over oordelen!

Het ga je goed, Frank. Voor velen blijf je de enige echte voorzitter.

F.

Gepost door: Frans Van der Maat | 08-07-11

Vandaag al 5 maanden....maar nog altijd in onze gedachten

Gepost door: christel | 08-07-11

Frank,
ik begin me meer en meer af te vragen of de dagen van Bruno Valkeniers ook niet geteld zijn.
Hij heeft het vuile werk gedaan van al die bekwame mensen buiten te zwieren.
Hij zal de grote schuld krijgen terwijl de hoofdverantwoordelijke zoals gewoonlijk buiten schot blijft.
Is het toeval dat het "blauw ijskonijn" een tijdje geleden haar ambitie om voorzitter te worden kenbaar maakte ?
Is het toeval dat de connectie Valkeniers-Sanctorum nu wordt bekend gemaakt ?
Is dit de eerste aanval op Valkeniers om hem "kalt" te stellen ?
Met het blauw ijskonijn aan het roer als handpop van FDW zal men vlugger connecties kunnen leggen
met LDD en andere ultraliberalen.
Een cynische
Bruver

Gepost door: bruver | 08-07-11

Frank,
ik begin me meer en meer af te vragen of de dagen van Bruno Valkeniers ook niet geteld zijn.
Hij heeft het vuile werk gedaan van al die bekwame mensen buiten te zwieren.
Hij zal de grote schuld krijgen terwijl de hoofdverantwoordelijke zoals gewoonlijk buiten schot blijft.
Is het toeval dat het "blauw ijskonijn" een tijdje geleden haar ambitie om voorzitter te worden kenbaar maakte ?
Is het toeval dat de connectie Valkeniers-Sanctorum nu wordt bekend gemaakt ?
Is dit de eerste aanval op Valkeniers om hem "kalt" te stellen ?
Met het blauw ijskonijn aan het roer als handpop van FDW zal men vlugger connecties kunnen leggen
met LDD en andere ultraliberalen.
Een cynische
Bruver

Gepost door: bruver | 08-07-11

Beste Frank,

Ik volg de ongelooflijke hetze binnen het VB als N-VA'er met een schuin oog en stel vast dat de partij zich meer en meer aan het terugplooien is op zijn harde, exclusief-nationalistische kern. De "verruiming" waarvan met veel bombarie door Filip Dewinter gewag werd gemaakt lag al in de prullenmand op het moment van de affaire-Dedecker en zelfs vroeger. "Antwerpen" zal uw vertrek voelen, wees maar zeker. Ik heb geen medelijden met het Belang dat zichzelf onsterfelijk belachelijk aan het maken is. De partij is gedoemd om nog hooguit 10 à 12% van de stemmen te halen, een decimering met meer dan de helft in vergelijing met het boerenjaar 2004.

Dat bekwame politici als Uzelf, Karim Van Overmeire en Bruno Stevenheydens het half zinkende fregat verlaten zou een "eye-opener" moeten zijn voort de partijtop, maar ik vrees dat ze er Oost-Indisch doof zullen voor blijven. Het vertrek van de zoon van de stichter is een schandvlek waar het Belang nog heel lange tijd over zal doen om daarvan te herstellen. En laat ons eerlijk zijn: Karel Dillen, God hebben zijn ziel, draait zich om in zijn graf.

Frank, hopelijk verdwijnt U niet definitief van het toneel en misschien is eens praten met de N-VA wel een idee. U bent alleszins van harte welkom.

Met Vlaams-nationale en Roosjesgedenkende groet,

K.

Gepost door: Kjell | 09-07-11

Van het toneel verdwijnen... Het begint nog maar pas, jong! ;-)))))
Een nieuwe partij!!!
"Veel dingen die de moeite waard zijn, lijken eerst onmogelijk!" (Karina) ;-)

Gepost door: Karin | 09-07-11

Beste Frank,

sinds mijn 16 jaar ben ik militant voor onze partij.

Volgend jaar word ik 40. Dat is 24 jaar aktie. En zo zijn er velen met mij. Op de achtergrond.

Vergeet nooit dat wij militanten elk uur van onze vrije tijd hebben gestreden om u in het pluche van het Europees Parlement te houden.

Wees blij dat u dat dankzij ons hebt kunnen doen.

Trap niet na.

Gepost door: Manuel Crauwels | 12-07-11

Eerst Koen Dillen. Na een week Frank Vanhecke. Nog een week later Jurgen Ceder. En zo hebben we een maand de kranten gehaald. Bende gefrustreerde kleuters!

Gepost door: Jan Passaro | 12-07-11

Beste Frank,
Je hebt groot gelijk laat die partij achter je,ik wens je nog een mooie toekomst,
kijk al uit naar roosjes biografie die in november uitkomt ,die zal ik koesteren net als haar boeken trouwens.
Christel

Gepost door: christel | 12-07-11

Ik doe mee Frank!

Gepost door: Filip | 12-07-11

Ergens gelezen

Frank Vanhecke : luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden


Op 6 juni 2007 werd Frank Vanhecke, samen met Anke Vandermeersch en Gerolf Annemans ondervraagd bij de VRT in een verkiezingsprogramma. Het ging ondermeer over de Wilrijke disc-jockey, Verstrepen, die Vlaams Belang verliet met nijdige commentaren. Vanhecke zegde toen het volgende :

"God ja, wat moet ik daarover zeggen ... Jurgen Verstrepen is om voor mij heel onduidelijke redenen uit mijn partij weggegaan en hij doet eigenlijk de jongste weken niet veel anders dan natrappen en ik vind dat onbehoorlijk. Mocht ik in onmin geraken met het Vlaams belang wat, hout vasthouden, nooit zal gebeuren, ik zou op een behoorlijke wijze afscheid nemen en ik zal mensen in een partij niet gaan op een dubbelzinnige manier natrappen. Waar zijn die extremistische, onbehoorlijke mensen in het Vlaams Belang ? Toon ze mij. Ik zie ze niet."

Tot daar. Voor wie er zin in heeft, hier de video :

http://www.youtube.com/watch?v=48JObFqENu4&feature=related

Gepost door: leeuwke | 12-07-11

Tja, Erevoorzitter,

Tegen een gevoel heeft men geen inbreng,persoonlijk vindt ik dit niet verstandig,
maar het zij zo.
Belfort zal even de aandacht krijgen, om vervolgens in de marginaliteit te verdwijnen, en voor Vlaanderen zijn dit gemiste kansen.

Gevoelsmatig ben ik het volledig eens met u, de manier waarop u bent behandeld, is op geen enkele manier goed te praten, maar politiek gezien is dit geen juiste keuze; en vooral slecht gekozen.
Ikzelf ben u heel genegen,maar ook de 'Antwerpse garde', die in mijn stad meer dan nodig is,
... .

Gepost door: dubbel | 12-07-11

hetgeen je nu weer neerzet geeft me een goed gevoel..de menselijkheid siert je

Gepost door: van der kelen | 12-07-11

Groot gelijk Frank! Je verdient gewoon véél beter!
Ik wens je nog een mooi, waardig en bewust leven toe!

Gepost door: san | 12-07-11

leeuwke,

Ik heb de video nog niet bekeken, maar Frank is om heel duidelijke redenen uit de partij weggegaan (egenover de onduidelijke redenen van JV, zoals u schrijft).

Verder vind ik dat men toch eens objectief moet kijken naar oorzaak en gevolg. Al degenen die het - terecht! - niet eens zijn met de - zéér bedenkelijke!!! - "stijl" van - vooral - één persoon (denk ik; misschien nog anderen, maar op het eerste zicht toch vooral 1 persoon) worden politiek uitgeschakeld, misprijzend buitengewerkt of gewoon ruwweg ontslagen. Vind U dit normaal?

Wat Frank doet, noem ik geen natrappen, maar terechte kritiek geven op ETHISCH niet correcte houdingen en gedragingen. Ik herinner mij ook dat Frank pas begonnen is met zijn versie van de feiten te geven toen VOORDIEN een - voor de nabestaanden pijnlijk! - artikel verschenen is in de krant VOL MET LEUGENS verspreid door een bepaalde bron van de journalist en waarvan Frank duidelijk schrijft dat al degenen die bekend zijn met het wereldje weten dat het rechtstreekse weergaven zijn van een bepaald iemand ("toevallig" ook weer uit Antwerpen).

Verder herinner ik mij ook de moorden, gepleegd in Antwerpen, door iemand waarvan familieleden met het Vlaams Belang te maken hadden. Uiteraard is de moordenaar verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar opruiende taal (of tekens, zoals recenter in Amerika bij de moordpoging op Gabrielle Giffords) kan leiden tot dit soort toestanden, zoals iemand uit de Amerikaanse perswereld duidelijk maakte in een video (waarvan ik de link later zal posten). Gelukkig zijn er mensen als Tom Barman & vrienden in Antwerpen die na de moorden een gratis concert hebben gegeven met de duidelijke boodschap tegen racisme én voor democratie (de 0110-concercten). Ik lees in het stuk van Frank dat Antwerpen een "no go area" was tijdens de pré-campagne van de Europese verkiezingen. Antwerpen lijkt een dictator-stad te worden... én dàt in onze democratie!!!

Ik weet weinig over de werking van een partij, maar krijgt het Vlaams Belang geen geld dat afkomstig is van belastinggeld? Belastinggeld om het dictatorschap van 1 bepaalde persoon (of de kliek rond 1 persoon) in stand te houden?

...

Gepost door: leeuwin | 13-07-11

Na al die achterbakse streken die men Marie-Rose en Frank geflikt heeft,
na al die grove artikelen die in de pers verschenen zijn, via "bronnen" binnen de partij,
waarbij men toen, volgens Marie-Rose, Frank serieus op zijn hart heeft getrapt,
heeft Frank steeds op een waardige manier gereageerd, zowel in de pers als persoonlijk.
Ik zeg wel gereageerd, wie aangevallen wordt, mag zich verdedigen.
Ook nu weer is zijn reactie zeer waardig en kalm
Van natrappen is hier dan ook geen sprake.
Wat hij schrijft en zegt is echt gebeurt.

-Men heeft inderdaad geruchten verspreid dat Marie-Rose haar kanker "fingeerde",
een grovere manier om iemand te schofferen bestaat er niet.
-Johan Sanctorum (Krankjor"u"m zou hem beter passen), schrijft inderdaad die artikelen.
-Zeer waardevolle mensen zijn inderdaad uit de partij gezet of gedreven.
-De terechte kritiek van Francis Van den Eynde en zijn Belfort ploeg werd gewoon genegeerd en de zaak
werd op een zeer onbenullige manier behandeld met het gekende resultaat.
-Waardevolle mensen zoals o.a. Bruno Stevenheydens, Karim Van Overmeire, Koen Dillen en nu ook
nog eens Jürgen Ceder, buiten pesten, getuigt inderdaad van geknoei.

Frank was een prima voorzitter, die altijd gematigd gereageerd heeft ook bij "oproer".
Ik herinner mij nog de naamsverandering ingevolge het proces,
Filip De Man was niet akkoord en liet dit ook duidelijk blijken, wat zijn goed recht was.
Wat was de reactie van Frank : een levendig debat tussen hemzelf en Philip De Man in de zaal
Basiliek te Edegem, openbaar. Meer niet ; de zaak werd rustig uitgepraat zonder gevolgen.
Dit is de taak van een voorzitter, op een diplomatische manier brandjes blussen en niet mensen buiten gooien of pesten
(al dan niet in opdracht).
Mvg
Bruver

Gepost door: bruver | 13-07-11

Is dat je manier om die duizenden onbaatzuchtige Vlaamse idealisten te bedanken Frank? Een schop onder de kont en wat natrappen op de partij. U geeft alles terug, uw lidmaatschap, uw erevoorzitterschap, behalve uw mandaat. Het doet me denken aan een paar kinderen die samen een mooi zandkasteel bouwen met veel tijd en moeite.Het resultaat is prachtig. Ieder heeft zijn eigen accenten kunnen aanbrengen. Dan komt het moment dat de vlag kan worden geplaatst. Drie van de vier komen overeen wat betreft de plaats van de vlag en eentje gooit gans het bouwwerk omver omdat hij zijn zin niet krijgt. Triestig.Het had zo mooi kunnen zijn. Geen reden om champagne te drinken.

Gepost door: Lena VB | 13-07-11

Het zandkasteel is al geruime tijd aan 't verzakken, lang voor de vlag kan worden geplaatst. Eén kind dringt zijn wil op aan anderen en degenen die het er niet mee eens zijn, worden weggepest en mogen niet meer meespelen. Een ander kind heeft lang gewacht en na een laatste poging waarbij hij, tegen beter weten in, toch nog een signaal verwacht, geeft hij bij het uitblijven van dat signaal schop en emmertje terug. Gelukkig is er nog een andere plaats om vol overtuiging zandkastelen te bouwen, maar dan wel onder zijn eigen naam en niet als lid van een select vriendengroepje waar er zich één van als een dictator gedraagt. Jammer dat er kinderen zijn die moslimkinderen dingen verwijten dat ze zelf niet kunnen, zoals op een democratische manier spelen in plaats van in een dictatoriaal regime. De vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen voor bepaalde kinderen en andere kinderen die een afwijkende mening hebben, worden aan een "no play area" onderworpen. The question is not: to play or not to play, but the command is: play it my way or don't play!

En dan zijn er ook altijd kinderen die hun kop in het zand blijven steken. Zij hebben toch ook dezelfde dingen gezien en hebben weet van dezelfde gebeurtenissen en praktijken als de andere kinderen. Zijn ze doof of blind of hebben ze niet zo’n goede bedoeling en nemen ze dus een loopje met de waarheid (zoals een bepaalde bron van een goedgelovige journalist)?

Gepost door: Karin | 13-07-11

Heel mooi gezegd Karin!!! Frank, trek je niets aan van wat sommige FDW volgelingen hier zeggen, trek je daarentegen op aan de goede commentaren en de steun die je van heel veel mensen krijgt! Mensen die wel hun ogen durven opentrekken en die wel de waarheid durven zeggen! Wie het niet eens is met FDW wordt hoe dan ook gelyncht, dat is al een hele tijd aan de gang en daar kan niemand nog om heen! En of jullie nu vinden dat Frank nu "natrapt" of niet dat verandert niets aan dit feit, het is FDW's way or the highway....en Frank heeft dit nu eens durven zeggen, dat noemen ze "voor u mening" uitkomen, niet natrappen...
Ik hoop Frank dat jij en Koen en Jurgen en de vele vele anderen de koppen bij elkaar zullen steken en met een gloednieuwe partij te voorschijn zullen komen!

Gepost door: Lesley Denys | 13-07-11

Beste,


Als echte strop( die de politiek in onze stad een beetje volg),moet mij echt iets van het hart!
Zelf ben ik opgegroeid in een vlaams-christelijk midden en vandaar mijn interesse in het wel en wee van het vlaams belang.Toen ik de hele heisa van die vlaamse partij in media zag en las vond ik dat de tijd rijp was om in alle objectiviteit te reageren!Wel gebied mij eerlijkheidshalve te zeggen dat ik de leden van de zogenaamde Belforfploeg niet ken laat staan al veel gehoord heb.Toen ik hun site las kon ik zelf niet reageren op de door hun geplaatste artikels!!!!!Zielig!!!!

Gepost door: _gentenaar | 13-07-11

Frank,

trap niet zo na. je moet niet doen of je filip zijn ideeen en ideologie niet steunt, jarenlang stond je achter hem, tot de dag dat je een vrouw tegenkwam die efkes zei dat je zijn gedachtengoed niet meer mag steunen. niet hypocriet doen frank.

Ik herinner me trouwens een verkiezingsprogramma van 2007 op één, waarin je kritiek had op jurgen verstrepen toen hij vb verliet. te veel natrappen zei je toen. en ik citeer u: "moest ik ooit in onmin leven met VB, wat hopelijk nooit zal gebeuren, ik zou niet natrappen naar mensen en mijn partij en waardig afscheid nemen"

Ja hallo zeg, van geloofwaardigheid gesproken

Gepost door: frederik | 13-07-11

Is hier ook een Johan Sanctorum-figuur aan het werk die steeds hetzelfde soort commentaar herhaald? (leeuwke, Lena VB, frederik)

Gepost door: Karin | 14-07-11

Mogen er nog mensen zijn met een andere mening dan de jouwe Karin? Je ziet spoken.Je weet gewoon niet waar je over praat en je kent de situatie enkel uit de linkse boekjes. Het is toch normaal dat er vragen gesteld worden bij het feit dat Frank tot voor een tweetal jaar volledig achter de partij en zijn mensen stond en er nu niks meer deugd. Dat kan gewoon niet. Of hij heeft twintig jaar gelogen en toneel gespeeld of hij doet dat nu en dan zit daar een reden achter. Ik lees vooral heel veel frustratie. Ik heb Frank altijd enorm gerespecteerd en vond hem een bijzonder man. Hetgeen nu gebeurd daar heb ik geen respect voor. Maar in jouw geval zul je alles graag geloven natuurlijk nu Frank van kamp veranderd is. Zolang er maar met modder kan gesmeten worden.

Gepost door: Lena VB | 14-07-11

Mogen er nog mensen zijn die een kritische vraag stellen, Lena VB??? Een kritische vraag stellen is iets heel anders dan "spoken zien". "Je weet gewoon niet waar je over praat". Mensen direct verwijten dat ze met modder smijten enkel omdat ze een kritische vraag stellen, IS met modder smijten, Lena! Geef toe dat de commentaar van leeuwke en frederik enorm op elkaar lijkt (jouw commentaar was nog anders van stijl), dus na de gekende praktijken is het niet onlogisch om die objectieve onderzoeksvraag te stellen. Graag wat beleefder in uw reactie aub!

Frank was een goede voorzitter en een goede voorzitter verdedigt al de leden van de partij. Het is ook overduidelijk dat de stijl van Frank volledig anders is dan die van Dewinter. Het GROTE verschil tussen Frank en Filip Dewinter is dat de eerste in staat is de dingen te zeggen en taboes te doorbreken op een normale, niet-racistische manier terwijl Filip Dewinter blijkbaar steeds de nood heeft om te choqueren en dingen zonder nuances voor te stellen, daarbij een héle bevolkingsgroep stigmatiserend en doend alsof er GEEN ENKELE geïntegreerde vreemdeling bestaat!
Frank kan zonder zijn politieke ideeën (o.a. betere aanpak van de immigratie en het verhogen van de veiligheid door grenscontroles, enz.) te verloochenen in een democratie functioneren en duldt andere meningen naast die van zichzelf.

Wanneer iemand van een "racistische stijl" zijn handelsmerk wil maken en zoals in een islamitisch regime als het bewind in Iran geen tegenspraak duldt, wanneer ontelbare partijleden het daar moeilijk mee hebben, mogen daar vragen bij gesteld worden. Dewinter geeft graag kritiek op islamitische regimes (die kritiek is vaak terecht!), maar zijn uitspraken én handelswijzen doen ook soms aan dat soort regimes denken. "Vrouwen horen achter een sterke leider": klinkt verdacht islamitisch... Maar je moet in staat zijn om objectief te kijken naar wat ik schrijf of je nu van linkse of van rechtse signatuur bent...

Gepost door: Karin | 14-07-11

@Karin
. Het GROTE verschil tussen Frank en Filip Dewinter is dat de eerste in staat is de dingen te zeggen en taboes te doorbreken op een normale, niet-racistische manier terwijl Filip Dewinter blijkbaar steeds de nood heeft om te choqueren en dingen zonder nuances voor te stellen, daarbij een héle bevolkingsgroep stigmatiserend en doend alsof er GEEN ENKELE geïntegreerde vreemdeling bestaat!

Nu komt de aap uit de mouw !
Voor alle duidelijkheid, ook Frank heeft/had het niet zo op met vreemdelingen en wat mezelf betreft :
"Voor mij mogen ze allemaal het vliegtuig op" Duidelijk genoeg?
Om eerlijk te zeggen vraag ik of er geen twee FVH bestaan - eentje dien kan veinzen en eentje die eerlijk was. De grote veinzer heeft nu de partij verlaten.

En nog zo een uitsmijter :
Wie heeft er jaren nooit iets gedaan aan de onregelmatigehden die zijn vriendjes nu verspreiden?
Wie ging er vreemd en liever spelevaren met een clubje gelijkgezinden om geniepige plannetjes te maken ?
Wie liet zijn afdeling de "hete" kolen uit het vuur halen om zelf de oinschuld te spelen
"We hebben helemaal niets met elkaar ! whoea!"

Bal mannen,jullie oogsten ook wat jullie gezaaid hebben.Net zoals FDW en consoorten dat zullen doen.
Samen met de heilie Marie Rose Morel en haar vriendjesclubje en de grote betweters uit Antwerpen hebben ze iets bereikt! Namelijk :

De gewone Vlaming die niets op heeft met de vreemdelingen en die zijn huis moet verkopen, omwille van die geintegreerde gelukzoekers, in de kou laten staan.

Bedankt FVH - FDW - GA ..bedankt !
Josjan, Molenbeek

Gepost door: Josjan | 14-07-11

Met weinig woorden, een innige omhelzing met Bart De Wever op een intiem moment....
Politiek ten top : het kan verkeren!

Gepost door: Nadenkende vlaming | 15-07-11

Blijf bij de feiten.
FVH delegeert in 'blind vertrouwen' een aantal taken aan zijn 'vermeende' vriend FDW, maar blijft als voorziter verantwoordelijk voor de partij.
Als nieuw bestuurslid, aangebracht door FDW !, ontdekt MRM ernstige onregelematigheden. Ze kaart ze aan en de voorzitter doet zijn plicht door de zaak te onderzoeken, met een onthutsend en teleurstellend resultaat.
Respect voor de kiezer, voor elke militiant, voor mensen die op de partij vertrouwden, tracht men wat krom is, recht te trekken.
Die wil is er niet bij de geldwolven en er wordt beslist de boodschapper te liquideren,een makkie met behulp van een gretige gefrustreerde ex-
De rest is geschiedenis.

Gepost door: eerlijke vlaming | 18-07-11

Een "racistische stijl" is ook een feit (en racisme is iets wat je aanleert, dus je kan het ook afleren; een mens wordt niet racistisch geboren. Ik heb die video gepost om dat te verduidelijken) en FDW heeft nog niet veel geleerd van het proces.

Wat dieper ingaan op die onregelmatigheden, lijkt mij interessant en zinvol...

Gepost door: Karin | 18-07-11

FDW hoeft niets te leren van een nepproces welke bedoeld was om een sterke Vlaams Nationale partij te fnuiken.
Men heeft toen de "racisme" wetten verschillende keren aangepast om tot een veroordeling te kunnen komen.
De uitslag van het proces stond toen ook al op voorhand vast.
Moest Frank toen gezegd hebben dat hij vanille-ijskreem verkoos boven mokka, men zou er een
racistisch vergrijp van hebben gemaakt, want is voor interpretatie vatbaar.
Dat de NVA maar oppast, want moesten ze "ondiplomatisch" streven naar Vlaamse Onafhankelijkheid, en nog wat groter worden, dan zou er wel eens terug een schijnproces kunnen komen, waarbij men ditmaal Volks-Nationalisme als racistisch bestempeld.
Dit was men immers bij het vorige schijnproces nog vergeten.

Racisme is dan ook een totaal uitgehold begrip geworden, welke nu door politiek correcte adepten zoals o.a. Groen ! en
de Franstaligen, gebruikt wordt om mensen het zwijgen op te leggen, nog wat meer -zonder tegenstand- "nieuwe Belgen" te creëren en alzo zoveel mogelijk stemmen te halen.
De grootste aberratie tot hier toe is echter het CGKR.
Hun motto : Vrije meningsuiting ? goed, als je zegt wat wij denken en met je eigendom of bedrijf doet wat wij willen.

Ik krijg dan ook een punthoofd van mensen die om de haverklap het woord racisme als argument misbruiken
om tegenstanders van het "multiculturele moeras" en de Islam te intimideren of het zwijgen op te leggen.
Schopenhauer zegde het al : "ik kan in heel de Islam niets waardevols ontdekken".
Wel zij zouden Schopenhauer doen zwijgen.

FDW mag dus in principe zeggen wat hij wil (in mijn ogen was en is daar niets racistisch bij en moest dat wel zijn, dan zou dat ook moeten kunnen, vrije mening boven alles), doch gezien
de politiek correcte dictatuur die nu heerst, zou hij slimmer moeten zijn en de stijl aanpassen.
Marie-Rose had daar gelijk, want een nieuw schijnproces is vlug "ineen geflanst" en de partijfinancies vlug afgenomen.
Allemaal te vermijden door een beetje meer diplomatie.
En FDW moet ook de vrije mening van anderen in de partij respecteren i.p.v. ze buiten te gooien of te pesten,
en dan nog met methodes die op geen enkele manier verdedigbaar zijn.
Dus ik begrijp Frank en de anderen zeer goed dat ze de partij verlaten hebben.
Mvg
Bruver

Gepost door: Bruver | 19-07-11

Ik denk niet dat Marie-Rose kritiek had op de "stijl" enkel om een proces te vermijden; ik denk dat ze er net als ik uit de grond van haar hart problemen mee had. De NVA moet totaal geen schrik hebben voor zo'n proces, want is totaal niet racistisch! De partij heeft dat proces aan FDW te danken, met zijn stigmatiseren van alle vreemdelingen alsof er geen één geïntegreerd is. "Eigen volk eerst" is racistisch en plat populisme. Wat is dat trouwens: eigen volk??? Een kindje geadopteerd uit Afrika, hoort dat bij het "eigen volk"? Indien neen, moet een persoon die geadopteerd is als baby en die hier zeg maar 40 jaar ofzo woont en compleet geïntegreerd is, ook gediscrimineerd worden? Jean Bosco Safari is een bekend voorbeeld van iemand die als, al een wat groter, kind (6 jaar) geadopteerd is uit Rwanda en die volledig geïntegreerd is en hier thuis is! Dit is ook zijn land! De slogan "eigen volk eerst" is racistisch en voor mij kan zoiets ook niet voor een poliieke partij. Er zijn profiteurs bij de vreemdelingen, maar er zijn ook mensen die hard werken op een eerlijke manier en volledig geïntegreerd zijn en er zijn politiek vluchtelingen wiens leven bedreigd is in eigen land enz. Die mensen verdienen ook respect en zo'n slogan is pijnlijk voor die mensen.
Er is ook een verschil tussen de Islam en Islamterrorisme. Is elke katholiek een pedofiel of is elke katholiek iemand die tegen anticonceptie is (omdat Rome daar tegen is) of is elke katholiek voor een minderwaardige positie van vrouwen (omdat vrouwen in de kerk niet dezelfde mogelijkheden hebben als de mannen)? Zo is ook niet elke moslim een terrorist! Ik denk dat de Koran op zich zelfs geen probleem is (in de Bijbel staan ook teksten die je niet leterlijk mag nemen, vooral in het Oude Testament). De Vlamingen kunnen zeer gemakkelijk het fundamentalisme van de Kerk naast zich neerleggen (gelukkig!), maar hebben het blijkbaar heel wat moeilijker om het onderscheid te maken tussen moslimfundamentalisme en de "normale" islam.

Gepost door: Karin | 19-07-11

En Frank Vanhecke is niet racistisch! Hij heeft trouwens glimlachend gezegd dat de kleur van de kist van Marie-Rose "flamand-kleur" is (uitspraak vergelijkbaar met het vanille/mokka-ijs-voorbeeld van hierboven) en heb je daar iemand over horen vallen??? Dit is wat ik geschreven heb over Frank Vanhecke op mijn facebookpagina aan iemand die niet kon begrijpen waarom ik als links/progressief iemand het opneem voor Frank Vanhecke: " Frank Vanhecke is een intelligente man die genuanceerd over dingen kan schrijven. Hij is wijs en belezen. Links en rechts zijn maar labeltjes, maar wat Vanhecke en ik gemeenschappelijk hebben, is dat we graag onze eigen mening vormen en taboes blootleggen en profitariaat aanpakken. Ik ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar zo voelt het aan. Hij is rechts zoals Nicholas Sarkozy en Cameron van UK rechts zijn, dus niks mis mee! Obama noemde Sarkozy "my friend Nicholas" in een video, dus die komen ook goed overeen en het klikt ook tussen Cameron en Obama, denk ik, afgaande van de foto's waar ze samen tafeltennis spelen. Ik ben van mening dat grenscontroles inderdaad zinvol zouden zijn om de veiligheid te verhogen (=rechts) en tegelijk ben ik als persoon zeer open tegenover andere culturen, waar ik heel veel van hou, en ik heb een hekel aan racisme. Frank Vanhecke doet nooit racistische uitspraken (zegt iemand die hem al heel lang kent), net zoals Sarkozy en Cameron ook niet racistisch zijn."
En ik val niet over het minste "racistisch" grapje of uitspraak! Borgerocco vind ik grappig en ergens zelfs mooi klinken :-) Ik ken Borgerhout te weinig, maar als daar veel geweld voorkomt, kan ik mij voorstellen dat je er niet echt om kan lachen. Maar nogmaals: niet alle Marokkanen zijn slecht! De werkelijkheid zit wel iets complexer in elkaar! En ik ben voor maatregelen om de veiligheid te verhogen.

Gepost door: Karin | 19-07-11

Hm,
wie het schoentje paste, heeft het blijkbaar aangetrokken.
Mvg
Bruver

Gepost door: Bruver | 21-07-11

Ja, alsof uw commentaar niet vooral voor mij bedoeld was... !
Soit, Frank heeft voorgesteld niet meer te reageren op deze blogpost en U doet maar wat U wil, maar ik ga dat respecteren.
Het beste verder,
Karin

Gepost door: Karin | 21-07-11

Johnny en ik zijn ook op 8.1.2011 gehuwd omdat hij ook heel ziek was wilde hij dat persé doen.Hij heeft het gelukkig gehaald Marie-Rose niet.Ik ben tegen jullie politieke opvattingen maar alle dagen heb ik verdriet omdat u iets hebt moeten verliezen wat ik nog heb.U moet toch weten dat er zoveel echtere zaken dat dit politiek gezwets.Hoogachtend

Gepost door: Lynda | 23-07-11

Ik heb net beseft dat Borgerokko met twee k's is i.p.v. met twee c's... en ik denk dat ik weet waarvan de verwisseling komt: de zoon van Madonna heet Rocco :-))))) dus dat kwam mij visueel bekender voor (vandaar dat ik dat 'onbewust' schreef). :-) Da's geen wereldnieuws, maar ik vond dat gewoon grappig op dit late uur :-)

Gepost door: Karin | 11-08-11

Post een commentaar