18-03-11

De onwaarheden van Bart Brinckman: deel 8 en slot.

pinoccio.jpgAan mijn 12-jarig partijvoorzitterschap heb ik een paar kubieke meter documentatie overgehouden, en het vergde wat tijd om terug te vinden wat ik nodig had om de Brinckman-reeks te kunnen afsluiten. In tegenstelling tot Brinckman wil ik het immers over “facts and figures” hebben en niet zomaar klakkeloos neerpennen wat één of andere jaloerse mens me influistert.

In de vorige zeven afleveringen van deze saga maakte ik al brandhout van een reeks Brinckman-beweringen waar niets van bleek te kloppen.  Maar wie Brinckman goed leest ziet ook een paar andere problemen.

Het is in de eerste plaats echt niet normaal dat een journalist zichzelf als gezagsargument aanhaalt of citeert. Wanneer Brinckman bijvoorbeeld schrijft “Vier jaar geleden vergeleek De Standaard Morel voor het eerst met Yoko Ono…” dan moet men beseffen dat hij het eigenlijk over zichzelf heeft: het was Brinckman zélf die in 2007 dat bewuste artikel schreef, trouwens overduidelijk op aanreiken van dezelfde bron die hij ook vandaag nog aanboort.  Het is een beetje alsof ik zou stellen: “Reeds in januari 2009 publiceerde men op een veelgelezen politieke blog dat Bart Brinckman zo zot is als een garagepoort, en dat hij uit verlatingsangst zijn kenmerkende rode schoentjes in bed meeneemt” – zonder daarbij te vermelden dat ik het over mijn eigen blogstukje  van 25 januari 2009 heb.

repressie.jpgHet is ook niet normaal dat een geroutineerde politieke journalist vergelijkingen maakt die zo absurd zijn dat je ze vijf keer moet lezen om te geloven dat je het goed begrepen hebt: “Natuurlijk was er op een politieke manier afgerekend met Morel, even goed leeft de overtuiging dat de klepel op een vreselijke manier is doorgeslagen. De vergelijking met de repressietijd wordt niet geschuwd.” De vergelijking met de repressietijd? Is hier een vooraanstaande journalist van een kwaliteitskrant aan het woord of een complete idioot? Wie de 242 executies, honderden moordpartijen en martelingen, duizenden mensen die tot de bedelstaf gebracht werden en een Vlaamse Beweging die letterlijk onthoofd en doodgebloed werd, vergelijkt met 2 of 3 politici die op hun fluwelen zetel wat kritiek moeten slikken, die is gewoon niet goed snik. Punt.

Brinckman valt ook vele keren uit zijn rol van journalist-objectieve waarnemer.  Men zou kunnen denken dat hij enkel zo systematisch liegt omdat hij het slachtoffer is van een bron die systematisch liegt. Dat zijn bron liegt is zeker waar, maar er is meer aan de hand. Het is bijvoorbeeld opvallend dat Brinckman al jaren zeer actief de verdediging opneemt van Eric Deleu, reclameman en tot op vandaag lid van de raad van Bestuur van de VRT. Hij doet dat al sinds 2007; toen beschuldigde Brinckman in een venijnig stukje “Kreten en Gefluister” Marie-Rose ervan de “partijmilitant” Deleu als tussenpersoon voor advertenties gelikwideerd te hebben ten voordele van een “bureau uit Schoten” – begrijpt U de insinuatie? De waarheid is dat het Partijbestuur van Vlaams Belang op 26 maart 2007 een nota zou goedkeuren over de toewijzing van een politiek advertentiebudget, voor een totaal bedrag van 251.147 euro. Marie-Rose deed toen wat ze eerder ook al voor bestellingen van andere leveranciers, vooral drukwerken, had gedaan: prijzen navragen en vergelijken. Op 28 maart bezorgde ik een nota met de cijfers van Marie-Rose aan alle PB-leden. Mijn besluit was, zwart op wit: “In de huidige omstandigheden en tot nader order kunnen we uiteraard deze nota advertenties onmogelijk goedkeuren.” Uiteindelijk werden dezelfde advertenties geplaatst voor zo’n 50.000 euro minder. Ook wat drukwerken betreft – toen ging het over andere leveranciers – werden na tussenkomst van Marie-Rose in totaal honderdduizenden euro’s bespaard. Het leverde Marie-Rose de eeuwige haat op van enkele betrokkenen.

Tot slot nog dit.  Ik ben blij vandaag de Bart Brinckman-reeks te kunnen afsluiten, al voeg ik eraan toe dat ik nog wel een tiental gemene leugens niet becommentarieerd liet. Maar Marie-Rose overleed bijna zes weken geleden. Haar boeken staan op 1 én 2 van de bestsellerslijsten in Vlaanderen. Meer dan dertigduizend mensen stuurden mij brieven om hun medeleven uit te drukken, en ook nu nog brengt  de postbode elke dag 100 à 200 brieven. Ik zwijg over de mails die ik onmogelijk allemaal kan beantwoorden. Uit alles blijkt dat ik het bij het rechte eind heb: een slordig, partizaan en leugenachtig journalistje als Brinckman komt nog niet tot aan de knieën van Marie-Rose Morel. In die 3 volle krantenbladzijden slaagde hij er niet in ook maar één iets positief over haar te schrijven – dat zegt vooral veel over hem, de sukkel.

mr vakbond.jpgVan Marie-Rose onthouden we voor altijd haar onvermoeibare inzet voor onze zaak, haar vrolijkheid, haar intelligentie, haar menselijkheid, haar grote moed, haar vriendschap en liefde.

En Brinckman? Hij was niet eens mijn boosheid waard. Zoals Karel Dillen me leerde: doorspoelen en vergeten.

19:30 Gepost door Frank Vanhecke in Marie-Rose Morel, Recht van Antwoord | Permalink | Commentaren (17) |  Facebook |

Commentaren

tja en de vrt blijft hem vragen, deze week in villa politica , kotsen moet ik van die mens en dat heb ik hem ook gezegt , maar geen reactie doet of hij mij niet hoort , ma bon van zo iemand kan je dat verwachten iemand die recht in zen schoenen staat zou weerwoord geven , hij dus niet.....
Frank bij Goedele zag je weer hoe je liefde voor MARIE-ROSE was en is , en in mijn ogen ben je wel een GROTE MENHEER ?en bedankt dat je zoveel met ons wil delen , ik kom alle dagen eens kijken hier
ik wens je veel sterkte ook aan de familie en blijf vechten voor de prinsjes

Gepost door: vera | 18-03-11

Beste Frank,
Wat mij betreft; ik was blij met je Brinckman-reeks. Het werd tijd dat die eikel eens van antwoord werd gediend, en je hebt er inderdaad brandhout van gemaakt.
Maar toch een goede raad. Iedereen verstaat dat je nu nog overmand bent door verdriet. Maar je moet binnenkort je leven weer opnemen, dat zou Marie-Rose toch ook gewild hebben?! En dus kun je ons niet in de steek laten. Je was zolang onze voorzitter, toon ons nu voor wat we moeten doen. Kunnen we nog verder met Vlaams Belang? Wat mij betreft niet zolang de Antwerpenaren er de plak zwaaien. Maar wat dan? N-VA? Velen in Vlaanderen wachten op een sein van onze erevoorzitter!

Gepost door: dirk | 18-03-11

Beste Frank,

Een mens zou het bijna jammer vinden dat de Brinckman-reeks hiermee afgesloten is. Jouw terechte 'onwaarheden' leverden fascinerend leesvoer op. Wat een zielig, gefrustreerd ventje is dat Brinckmannetje toch. Die zin over de vergelijking met Yoko Ono vond ik in het artikel zelf al belachelijk, ik vroeg me af wie dergelijke onzin kon bedenken en het dan ook nog in De Standaard gepubliceerd kon krijgen. Nu ik de waarheid ken, vind ik het echt hilarisch! Gelukkig dat ik geen 'trouwe' De Standaard lezer ben, vind het gehanteerde jargon meestal te hoogdravend ;-) Bij nader inzien kan Brinckmannetje eigenlijk vergeleken worden met Hyacinth Bucket, niet? Die schreef toch ook nieuwjaarskaartjes aan zichzelf! Alhoewel, sorry Hyacinth, je bent best een leuk mens, ik wil het je niet aandoen je te vergelijken met Brinckmannetje.

Frank, je optreden bij Goedele was groots, heb er overal mooie commentaren over gehoord.
Mijn man heeft de foto op het bidprentje van Marie-Rose uitvergroot, hij hangt nu naast mijn pc op kantoor. Ik vind het een sprookjesachtige foto van een lieve, trotse moeder met haar prachtige zonen.

En ja Frank, de NVA heeft vandaag bewezen dat het de meer dan grootste partij in Vlaanderen is en blijft. Sinds de begrafenis van Marie-Rose heb ik al velen horen zeggen dat jouw steun het allerbeste zou zijn wat de NVA - en meteen ook Vlaanderen - zou kunnen te beurt vallen. Misschien toch eens rustig over nadenken?

Ik wens je het allerbeste, hartelijk dank voor alle mooie berichten over Marie-Rose en ik hoop dat je ook in de toekomst nog tijd kan maken voor je blog.
Genegen,
Bron

Gepost door: Bron | 19-03-11

Gelezen in de gazet !


De ongeloofwaardigheid van Frank Vanhecke

Voor het eerst sinds het overlijden van zijn echtgenote Marie-Rose Morel doet Frank Vanhecke weer politieke uitspraken, meldt Lex Molenaar in Gazet van Antwerpen. Hij spreekt zijn waardering uit voor de N-VA, omdat die partij het been stijfhoudt in de federale onderhandelingen. "Die houding van de N-VA kan ik waarderen", aldus Vanhecke. "Zoals de zaken nu evolueren, is N-VA voor radicaal Vlaamsgezinden de enige nuttige stem." Een uitspraak die kan tellen voor een zetelend Euro-parlementslid van Vlaams Belang.

Na de prominente rol van Bart De Wever tijdens het afscheid van Marie- Rose Morel in de Antwerpse kathedraal rees de vraag of Vanhecke een overstap overwoog naar de N-VA. Maar dat blijkt niet het geval. "Ik geloof niet dat ik voor Bart De Wever een meerwaarde kan betekenen", zegt hij. "Bovendien hadden Marie-Rose en ik allebei al besloten om ons terug te trekken uit de politiek. Ik werk mijn Europees mandaat af en over twee jaar ga ik iets anders doen."

Wat verstaat Vanhecke onder zijn politiek mandaat afwerken terwijl hij vooral affiniteit vertoont met de NVA en de radicale Vlamingen oproept voor die partij te stemmen ? Stemt hij ook in met de linkserige en anti-Vlaamse standpunten van zijn NVA-collega Brepoels in het Euro-parlement ? Wat is dat voor een ongeloofwaardige houding ? Een consequent iemand stapt uit zijn partij en laat zijn mandaat aan een opvolger. En wat met de dubbelzinnige opmerking (of is het een verdoken sollicitatie ?) : "Ik geloof niet dat ik voor Bart De Wever een meerwaarde kan betekenen".

Mensen toch, wat een kleinmenselijke toestanden allemaal. Wij hebben altijd een welgemeend respect gehad voor Frank Vanhecke en wij leven mee met zijn grote verdriet. Met zijn huidige opstelling kan Vanhecke voor ons het rijtje vervoegen van de ongeloofwaardigen die al jaren Vlaams Belang beschadigen met hun uitlatingen in de regimepers. Als het Frank zo hoog zit, kan hij best zijn partij verlaten. Of wellicht kan de partij zelf een initiatief nemen. Het zou de duidelijkheid en de politieke geloofwaardigheid ten goede komen.

Gepost door: vlaming | 19-03-11

Ik weet niet wat Frank Vanhecke juist verklaard heeft en zelfs niet waar hij dat deed. Wat ik erover lees kijkt mij correct en zelfs voor de hand liggend. Ja, alle overtuigde Vlamingen zijn blij dat N-VA niet toegeeft, en het "nooit, nooit, nooit" van Jan Jambon verdient alle steun. Mogen we dan nooit eens zeggen dat het goed is? Ik stem al twintig jaar Vlaams Blok/Vlaams Belang, ben een "overtuigde". Maar het verkrampte opsluiten in ons eigen grote gelijk, met alle anderen als "verraders" hangt mij de strot uit. We zouden beter harde kritiek leveren als het nodig is, maar ook steunen waar mogelijk en verdiend. Dat is wat Vanhecke nu blijkbaar doet en mijn steun heeft hij. Het is de énige wijze om de grote leegloop uit onze partij te stoppen.

Gepost door: Tom L. | 19-03-11

@vlaming,

Uw stuk komt niet uit de Gazet, maar van de blog Angeltjes.
Wanneer ik de commentaren op de senioren Angeltjes lees, dan frons ik mijn wenkbrouwen,
en denk bij mezelf , wat een bende seniele 'gelijkgezinde' zijn me dat.
Frank Van Hecke was het Vlaams-Belang,en laat ons eerlijk wezen tot hiertoe heeft Bruno Valmkeniers
er niet veel van terecht gebracht.
Iedereen die een afwijkende mening als de uwe heeft is 'kleinmenselijk',of moet opstappen, wel beste Vlaming kleinmenselijk is dat u tot op heden niet het beseffende fatsoen der moraal heeft.
De manier waarop Marie-Rose behandeld is geweest door de door u aanbeden kopstukken, is om als normaal denkend mens nooit nog een stem te brengen op wat het VB nu nog voorstelt.

Maar ik zal u uit uw seniele lijden verlossen, de partij kan dit initiatief niet nemen,want de partij weet goed genoeg dat dit dan het einde betekent.

Duidelijkheid zou politieke geloofwaardigheid kunnen zijn , moesten de kopstukken het fatsoen vinden zich te excuseren voor het geleden leed, want zich een volkspartij noemende, daar behoren de norman van het fatsoenlijke gevoel ook bij.

In tegenstelling tot u blijf ik de Heer Van Hecke een bijzonder groot man vinden, hij heeft bij velen van ons iets teweeggebracht,wat geen enkele politicus ooit heeft gedaan.

Ik wens u verder veel succes met uw stekelige operette blog, de klaagzang dat daarop verkondigd wordt is al even absurd dan het koraangedram.

Vlaamse groet.


Ps. Gelezen in de gazet,
Verstrepen is op de dool, is dat bekrompen geestje niet iets voor in jullie clubje?

Gepost door: Oudstrijder | 19-03-11

Geachte Frank,
zoals al meerdere malen gezegd: ik heb het grootste respect voor de strijd die Marie-Rose Morel gevoerd heeft tegen die verschrikkelijke ziekte, de manier waarop ze haar kids bleef steunen en hoe u haar in die periode heeft gesteund.
Dit mag echter geen alibi zijn om het verschrikkelijk moeilijk te hebben met de beschadigingsactie die u momenteel voert tov het Vlaams Belang (dit gaat veel verder dan onterechte aantijgingen tov Marie-Rose Morel rechtzetten). Ik zeg niet dat alles daar rozegeur en maneschijn is maar als er actie nodig is dan voert u die binnenskamers. U bent nog steeds lid, ere-voorzitter en citeert nog steeds veelvuldig Karel Dillen. Hij zou nooit toelaten wat u vandaag doet en dat weet u drommels goed.
Het absolute dieptepunt is de huidige bewieroking van de N-VA. Het is beter dan niks dat ze vandaag het been relatief stijf houden maar men ook verder zien dan de neus lang is: ook zij hebben reeds Volksunie-iaanse toegevingen gedaan die nefast en onomkeerbaar zijn voor Vlaanderen en de grootste reden voor hun stijfhouden is electoraal en niet de overtuiging (al zeker niet van BDW). Ook de hete adem van het VB zorgt er vandaag nog voor dat ze het been stijf houden.
Herpakken of afscheid nemen, dat zijn de mogelijke keuzes.
Jammer, zeer jammer.

Gepost door: Kurt VH | 19-03-11

Geachte ere-voorzitter,

Ik sluit me bij deze aan bij de mening van Kurt. Neen, ik doe dit niet zomaar. Mijn medeleven had U, hebt U en kan U houden. Maar als militant kan ik niet langer aanzien hoe U zich consequent vergist van vijand. Zwijgen is het goud van de goede dagen, spreken de vloek van de kwade. Ik weet dat. U ook?

Het zijn immers wij, de kleine helpers van de harde zeggers (dixit de U overbekende Wies Moens) die de rekening betalen van Uw Brinckman-sage. Ja het is waar, Brinckman liegt wat bij elkaar, maar ja, het is ook waar dat noch U, noch hij de volledige waarheid in pacht hebben. In diepmenselijke vetes heeft bovenal niemand de waarheid aan zijn zijde. Brinckman met beide handen vastgrijpen om de partij die Uw leven was, het vehikel tot Uw doel, het Vlaams Belang, keihard in de rug te stampen is dus vooral de vijand gebruiken mijn vrienden te bestrijden. Zulks hoort niet.

Dat U vandaag de N-va met wierook en mirre wil overladen strookt helemaal niet met dat ene gedicht dat U ons allemaal ooit stuurde als nieuwjaarswens enkele jaren geleden. U weet wel welk ik bedoel. Dat woord getrouw zou U handelen ten alle tijden moeten zijn en blijven in de wetenschap dat het niet de Lauwen zijn die ons recht gestand zullen doen.

Stop dus het verloochenen Frank! Uw zetel, zoals U dat ook altijd iedere andere overloper al vertelde, hoort het Vlaams Belang toe. Uw Europese vleespot aldus hoort de militanten toe. Wij vooral hebben hem U gegeven! Handel naar diegenen wiens belangen U dient te behartigen of laat die duivelse vleespot staan.

U weze gegroet,

Zoals Borms,

In houwe en trouwe, Vlaams Belang totterdood!

Gepost door: km | 19-03-11

Geachte Frank,
Nog niet zo lang geleden stuurde we je een mail om te betreuren dat je wegging uit de politiek. Vandaag begrijpen we je veel beter. Wat een krabbenmand vol haat en onbegrip is die politiek. Ze weten niet eens wat je juist gezegd hebt maar ze staan al klaar met de scheldwoorden van hun eigen enige waarheid. Je hebt gelijk. We gaan je missen want onze stem had je. Maar je hoort echt niet meer thuis in dat kleine, bekrompen wereldje. Trek je vooral niets van de scheldpartijen aan.

Gepost door: Sandrine en Karel | 19-03-11

DE grap zou zijn dat Verstrepen en FDW op één lijst zouden staan in Antwerpen, dan heeft die laatste ook hier zijn goesting weer eens gedaan.

Daarnaast: nergens zegt Frank dat hij naar N-VA zal overstappen, of lees ik niet goed?
Ik heb ook symphatie voor Dewever (let wel: tot op zekere hoogte), maar dat is niet hetzelfde als "ik zal er op stemmen" of "oh wat is de N-VA toch rechtlijnig".

Angeltjes is trouwens gemaakt door iemand uit het Antwerpse...

Gepost door: Filip | 19-03-11

@ Kurt, bedenk eens waarom Karel Dillen in 1995 Frank koos als opvolger...

Gepost door: Filip | 19-03-11

K. Dillen wist zeer goed waarom Dewinter noch Annemans bruggenhoofd mochten worden. Hun graaicultuur, arrogantie, zelfgenoegzaamheid...waarmee zij de door hen gebruikte, maar minachte "basis" manipuleerde, is onterend. Morel had dat snel door en deed haar plicht door wantoestanden niet enkel aan te kaarten maar ook aan te pakken. Iedereen weet dat haar keuze voor VB ingegeven werd door haar gevoel voor rechtvaardigheid. Een compleet voorbijgestreefde haatzaaiende communicatie werd het perfecte alibi om de VB-stemmen uit het debat te weren. Haar aanpak was duidelijk, rechtlijnig en eerlijk. Speel niet op de man,maar pak het systeem aan dat misbruiken in de hand werkt... Het zitje in Eu van Vanhecke voor de partij opeisen past in het intern verhaal dat het nieuwe triumviraat op pensioen wenst te gaan in Europa. Even herinneren aan de kiezer, die wel degelijk DEZE MAN naar Europa stuurde...

Gepost door: eerlijke vlaming | 19-03-11

@ Filip en eerlijke vlaming : 100% met u eens.

Zolang Frank voorzitter was, heb ik steeds voor het Vlaams Blok en later het Vlaams Belang gestemd.
Toen Valkeniers als stroman voor Dewinter en Annemans de fakkel overnam, kreeg ik reeds twijfels
doch Marie-Rose en Frank stonden nog op de lijst zodanig dat ik toch nog mijn stem kwijt kon.
En ik heb duidelijk voor Frank gestemd om mijn stem in Europa te vertegenwoordigen en ik wil niet dat hij
zijn mandaat zomaar afgeeft.

Toen begonnen er echter artikels te verschijnen in allerhande tijdschriften en kranten waarin de namen
van zowel Frank als Marie-Rose besmeurd werden.
Ook op de blog Angeltjes verschenen er onbeschofte artikels tegen Marie-Rose, zelfs tijdens haar ziekte.
De munitie hierbij, werd duidelijk geleverd door mensen uit de partij.
Die artikels hebben - zoals Marie-Rose later zou zeggen - "Frank serieus op zijn ziel getrapt".
Dus Frank heeft, na al wat er gebeurd is, het volste recht zijn mening te zeggen in de pers.
En hij doet dat steeds in eigen naam en niet, zoals zijn tegenstanders in de partij,
op een achterbakse manier, waarbij men journalisten als Brinckman gebruikt om Frank en Marie-Rose te treffen.

Het Vlaams Belang is al lang geen volkspartij meer en vertoont al langer, ernstige symptomen
van "Blauwziekte".
Ze zitten nu in de zak van allerlei havenbaronnen en andere commerçanten.
Echt onafhankelijk zijn ze dus al lang niet meer, vandaar ook hun geschipper over DOEL.
Vroeger waren ze -terecht- tegen de afbraak met als vertegenwoordiger
Bruno Stevenheydens.
Bruno is het afgetrapt, een teken aan de wand.
Het zou me dus inderdaad niet verwonderen dat er zal samengewerkt worden met blauwe opportunisten
als Verstrepen en Dedecker.
En dan heeft Dewinter inderdaad wat hij wou.
Wat mij betreft : van dezen boer geen eieren.
En ik heb bij de laatste verkiezingen, dan ook ongeldig gestemd.

Wat betreft de NVA, heb ik nog steeds twijfels.
Het is goed dat ze bij de onderhandelingen niet toegeven,
doch beter zou zijn de onmiddellijke Vlaamse onafhankelijkheid te eisen.
Bovendien heb ik een gloeiende hekel aan politiek correcte figuren zoals een Brepoels die in het Europees parlement
nog liever met een hoofddoek zou lopen dan aan Frank, Koen of Filip een hand te geven.
Niettemin, wat De Wever deed op de begrafenis van Marie-Rose, was gemeend en getuigt van klasse.
Dus er is nog hoop.

Erevoorzitter, laat u niet doen !!!
Mvg
Bruver

Gepost door: Bruver | 20-03-11

Het drama is dat VB té veel geld in kas heeft. Dat steekt de oogjes van de eksters uit.De vorige twee voorzitters waren idealisten die status verwierpen, zichzelf niet sponsorden en een spaarpot aanlegden voor de vlaamse zaak. De hofhouding rond de voorzitter nu, kost handen vol geld: coaches voor alles en nog wat, zonder resultaat. Valkeniers 'heeft' het niet: overroepen in de maritime, zonder charisma, eigenlijk laf, hypocriet en handpop van zijn broodheren...
Frank Vanhecke noemt zich, te bescheiden, geen toegevoegde waarde voor NV-A in "De Zondag" vandaag...
Zijn en "haar" kiezers naar NV-A zouden wel eens een vlaamse volstrekte meerderheid kunnen creëren. Dan wordt het een ander verhaal. Een kans om de toekomst aan betrouwbare en verstandige politici toe te vertrouwen ...met "a touch of rose"...:-)

Gepost door: eerlijke vlaming | 20-03-11

Fantastisch goed gezegd, "eerlijke Vlaming". U slaat de nagel precies op de kop. En vermoedelijk denken nog vele duizenden eerlijke, goedmenende Vlamingen precies hetzelfde. Misschien kan Roos vanop haar wolk iedereen een welgemeend duwtje in de rug geven? Als we allemaal - net als Marie-Rose - het hart op de juiste plaats hebben én een even groot gevoel voor rechtvaardigheid als zij had, dan moet er toch hoop zijn!

Bron

Gepost door: Bron | 20-03-11

'Geloof, hoop en liefde' zijn de ingrediënten. En zoals de ondrtitel van haar 2de boek het stelt: valse hoop bestaat niet...

Gepost door: eerlijke vlaming | 20-03-11

Beste Frank,



Ik ben nooit voorstander van vb geweest sorry maar het past niet bij me.
Ik blijf erbij iedereen heeft het recht zijn mening te zeggen maar leugens kunnen niet!
Kan alleen maar zeggen dat ik het pijnlijk vind wat sommige mensen over je schrijven.
Voor de tijd we kunnen leven moeten we kunnen genieten.
Marie-Roos heeft een hart van goud en waar ze nu ook is ze blijft van mij alle respect krijgen!!
Niet van aantrekken als mensen negatief doen over je uitspraken.
Jij hebt evenveel het recht om uitspraken te doen.
Wat je ook verder doet in je leven ieder mens heeft voor en tegenstanders.
Doe wat je hart in heeft jou Roosje zou je steunen in wat je wil doen.
Dat is het belangrijkste!!!
Dankjewel om de Brinckman-reeks te laten lezen ik heb er veel uit geleerd!
Vooral hoe leugenachtig mensen kunnen zijn.
Ik heb een pijnlijke ziekte en echt niet fijn om dagelijks met pijn te moeten leven.
Wat voor mij telt is de moed Roos had de moed die ze eeuwig zal doorgeven!
Ik denk dat mensen die ziek zijn een andere kijk op het leven krijgen!
Dan kan een mens de kleine dingen meer waarderen.
Dat doe ik ook.Frank je kunt niet genoeg recht zetten over die leugens ze van jou vrouw neer schrijven!
Als ik zie hoeveel mensen jou steun betuigen,hoeveel mensen je steunen per mail nog maar eens het bewijs je dit verdiend om respect te krijgen.
Neem vooral tijd om jou leven een rustige wending te kunnen geven.
Geniet van je Wouwersnestje en ik hoop nog altijd van harte met de kindjes!
Ik ben niet zo geletterd of de meeste mensen die je mailen maar het komt uit mijn hart!
Dankjewel voor de mooi foto's van Roosje ben blij ze nog die mooie reisjes heeft kunnen mee maken.
Af en toe kan ik je blog niet lezen omdat ik dan in het ziekenhuis ben maar de vele momenten ik thuis ben volg ik je verder!
Nog heel veel sterkte en denk dat er duizende Vlamingen achter je staan en je steunen!!!
Groetjes aan haar familie want ze verdienen het ook om wat steun te krijgen;




Groetjes

Pascale

Gepost door: pascale | 21-03-11

De commentaren zijn gesloten.